Správa

o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2011/2012

Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 9/2006 Z.z.

§ 2. ods. 1 a Základné identifikačné údaje o škole: názov, adresa, telefónne a faxové čísla, internetová a elektronická adresa, údaje o zriaďovateľovi

Základné identifikačné údaje

Názov školyObchodná akadémia, Stöcklova 24, Bardejov
Adresa školyStöcklova 24, 085 28 Bardejov
Telefón+421 0544722384
E-mailzast@oabar.edu.sk
WWW stránkaoabar.edupage.org
ZriaďovateľPSK Prešov

Vedúci zamestnanci školy

 Priezvisko, menoTelefónSluž. mobile-mail
RiaditeľMgr. Miroslav Vančík   

Rada školy

 Titl., priezvisko, menoKontakt
predsedaMgr. Eva Pergerová 
pedagogickí zamestnanciPaedDr. Marián Šoth 
 Ing. Erika Horváthová 
   
ostatní zamestnanciMarta Haromová 
   
zástupcovia rodičovMilan Skurka 
 Dušan Marinko 
 Mgr. Eva Pergerová 
   
zástupca zriaďovateľaMUDr. Jozef Halecký 
 Mgr. Eva Kučová 
 MUDr. Peter Prokopovič 
 Mgr. Ján Paľa 
žiaciKlaudia Kmecíková 

Poradné orgány školy

Názov MZ a PKVedúciZastúpenie predmetovPoznámka
PK spoločensko-vedných predmetovMgr. Alexandra UrbanováSJL, OBN, NAB, ETI, BIE 
PK ANJMgr. Božena SlimákováANJ, KAJ 
PK cudzích jazykovPhDr. Eva JevíkováNEJ, KNJ, RUJ, KRJ, ŠPJ, FRJ 
PK prírodovedných predmetovMgr. Igor KarolMAT, CVM, INF, HVŠ, CHŠ 
PK telesnej výchovyMgr. Igor BačišinTEV 
PK ekonomikyIng. Imelda KruželákovPOE, DAS, PRN, PDS, POA, ÚSP, POD, MAR, MEU, MvP, PPP, POP 
PK účtovníctva a informatikyIng. Ingrid HublerováÚČT, EKC, CzÚ, CEI 
PK grafických predmetovIng. Darina ŠimováADK, AKC, SKP 

§ 2. ods. 1 b Údaje o počte žiakov školy vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami alebo údaje o počte detí v školskom zariadení

Údaje o počte žiakov

Počet žiakov školy: 272

Počet tried: 10

Podrobnejšie informácie:
TriedaPočet žiakovz toho ŠVVP
1. A26 
1. B26 
2. A24 
2. B24 
3. A26 
3. B30 
3. C20 
4. A31 
4. B30 
4. C29 

§ 2. ods. 1 d Údaje o počte prijatých žiakov do prvého ročníka strednej školy; údaje o počtoch a úspešnosti uchádzačov na prijatie

Úspešnosť žiakov na prijímacích skúškach na SŠ

Počet prihlásených žiakov na prijímacie skúšky: súčet / počet dievčat

Počet žiakov prijatých bez prijímacej skúšky: súčet / počet dievčat

Počet žiakov prijatých po úspešnom absolvovaní prijímacích skúšok: súčet / počet dievčat

Počet zapísaných prvákov k 30.6.2011: súčet / počet dievčat

Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2011: súčet / počet dievčat


 Gym 8.ročGym 6.ročGym 4.ročSOŠSOUOUInéSpolu
prihlásení   48    
prijatí   48    
% úspešnosti   100    

§ 2. ods. 1 e Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania

Klasifikácia tried

TriedaADKAKCANJANJ2AGEAPIBANBAN2BPPBIOBIECR2CTOCZACEI
1. A2 3,13 2,73     2,31    
1. B2,12 2,25 2,38     2,23    
2. A1,71 2,24            
2. B1,79 2,38            
3. A 1,882,672,17          1,81
3. B 1,72,712          1,63
3. C 2,32,852          1,95
4. A 1,272,581,8  1,27     1,18  
4. B 1,62,421,83  1,351,4    1  
4. C 23,052,11        1 2,17

TriedaCHŠCVMCzÚCFADASDEJEMAEKOEKCEKOETIFRJ2FYZHOGHOK
1. A1,92    2,54         
1. B1,85    1,92         
2. A1,75    1,75         
2. B1,46    1,83         
3. A  2,69            
3. B  2,13            
3. C  2,5            
4. A 1,54      1,83      
4. B 1,15      1,33      
4. C 2,062,93     2,66      

TriedaHVŠCHEINFIVTJOPKAJKNJKRJMAKRMANMANMARMARMvPMAT
1. A  1,62           2,46
1. B  1,62           2,42
2. A  1,96           2,42
2. B  1,71           2,13
3. A     2,472,57       2,5
3. B     2,462,33       2,1
3. C     2,622,57     1,75 2,65
4. A     2,612,61,5       
4. B     1,862,332       
4. C     2,53,113,1     2,03 

TriedaNABNAHNEJNEJ2OBNOBMOPPPRXPODPOPPOAPOEPPPPČOZPDS
1. A  32,142,42      2,27   
1. B  2,172,332      1,69   
2. A  2,331,891,42      2,04   
2. B  2,672,361,83      2,17   
3. A  2,632,272,27  1,5   2,31  1,31
3. B  222,33  1,17   1,97  1,43
3. C  2,5732,65  1,652,11,7  2,05 2,3
4. A  32,11       1,93  1,2
4. B  2,831,91       2  1,57
4. C  3,12,5     1,792,38 1,66 2,21

TriedaPRNPRVPSPPSPRUJRUJ2SEKSMASJLSPKSprŠPJ2ŠTATEATŠV
1. A     1,81  2,58 1,191,33  1,58
1. B     1,62  2,5 11,5  1,21
2. A     1,87  2,171,331,04   1,67
2. B     1,8  2,381,131   1,04
3. A2,42    2  2,58 1    
3. B2    2,17  2,37 1    
3. C     2,35  2,5 1    
4. A     1,75  2,33 11,5   
4. B     1,671 2,23 11   
4. C2,07    2,58  2,9 12   

TriedaTEVTEOTČOZTERTVZÚČTMEUÚSPZPV
1. A    2,12    
1. B    1,73    
2. A    21,54   
2. B    1,132,04   
3. A1,52    2,73 1,65 
3. B1,31    2,47 1,13 
3. C1,2        
4. A1,08    1,631,87  
4. B1,19    1,81,93  
4. C1,45      1,52 

Prospech žiakov

TriedaPočetVyznamenaníVeľmi dobreProspeliNeprospeliNeklasifikovaníSprávanie 2Správanie 3Správanie 4
1. A26282600310
1. B264122600000
2. A24962400100
2. B24692400000
3. A26562600000
3. B307103000000
3. C20362000000
4. A3110113001000
4. B301473000000
4. C29572900000

Dochádzka žiakov

TriedaPočetZamešk. hod.Zam. na žiakaOspravedlnenéOspr. na žiakaNeospravedlnenéNeosp. na žiaka
1. A263116119,852994115,151224,69
1. B26236290,85236290,8500,00
2. A24203684,83202284,25140,58
2. B24222692,75221692,33100,42
3. A26248495,54245394,35311,19
3. B302786 2769 17 
3. C202620131,002620131,0000,00
4. A31225475,13222974,30250,83
4. B30175458,47175158,3730,10
4. C293988137,523974137,03140,48

Výsledky externých meraní

NázovPočet žiakovÚspešnosť v %Iný údaj o úspešnosti
Monitor SJL   
Monitor MAT   

Štatistické spracovanie výsledkov maturitnej skúšky

PredmetÚroveňPočet(M/Ž)PFEČ priemerPFEČ početPFIČ priemerPFIČ počet1 Ústna2 Ústna3 Ústna4 Ústna5 ÚstnaÚstna priemerÚstna počet
Anglický jazykB153(10/43)41,80%5270,87%521615147 2,2352
Anglický jazykB23(0/3)51,93%380,00%32 1  1,673
Dejepis 1(0/1)    1    1,001
Matematika 30(3/27)39,67%30  133   1,1916
Nemecký jazykB120(3/17)38,17%2056,75%203485 2,7520
Občianska náuka 1(0/1)     1   2,001
Praktická časť odbornej zložky 90(17/73)           
Ruský jazykB115(4/11)29,86%1460,00%143651 2,2715
Slovenský jazyk a literatúra 90(17/73)53,59%8969,06%8923322410 2,2489
Teoretická časť odbornej zložky 90(17/73)    3535109 1,9289

Výsledky praktickej časti maturitnej skúšky

PredmetÚroveňPočet(M/Ž)1 Praktická2 Praktická3 Praktická4 Praktická5 PraktickáPraktická priemerPraktická počet
Praktická časť odbornej zložky 90(17/73)2630258 2,1789

§ 2. ods. 1 f Zoznam študijných odborov a učebných odborov a ich zameraní, v ktorých škola zabezpečuje výchovu a vzdelávanie, zoznam uplatňovaných učebných plánov

Odbory a učebné plány

TriedaŠtudijný (učebný) odborZameranie
1. A6317 6 obchodná akadémia 
1. B6317 6 obchodná akadémia, 6341 6 škola podnikania 
2. A6317 6 obchodná akadémia 
2. B6317 6 obchodná akadémia 
3. A6317 6 obchodná akadémia 
3. B6317 6 obchodná akadémia 
3. C6341 6 škola podnikania 
4. A6317 6 obchodná akadémia 
4. B6317 6 obchodná akadémia 
4. C6341 6 škola podnikania 

§ 2. ods. 1 g Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy

Zamestnanci

Pracovný pomer
Pracovný pomerPočet pedag. prac.Počet nepedag. prac.Počet úväzkov pedag. prac.Počet úväzkov nepedag. prac.
TPP176379 
TPP-skrátený úväzok7091 
TPP-ZPS000 
Na dohodu306 

Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov

početnekvalifikovanýchkvalifikovanýchspolu
učiteľov 2626
vychovávateľov   
asistentov učiteľa   
    
spolu 2626

§ 2. ods. 1 h Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy

Vzdelávanie zamestnancov

Ďalšie vzdelávaniePočet absolventovPočet študujúcich
1.kvalifikačná skúška  
2.kvalifikačná skúška15 
štúdium školského manažmentu  
špecializačné inovačné štúdium  
špecializačné kvalifikačné  
postgraduálne  
doplňujúce pedagogické11 
vysokoškolské pedagogické  
vysokoškolské nepedagogické  

Aktivity a prezentácia na verejnosti

Žiaci Obchodnej akadémie v Bardejove sa zapájajú do väčšiny súťaží organizovaných pre stredné školy. Zúčastňujú sa oblastných športových súťaží, súťaží v písaní na stroji a počítači, v účtovníctve, na prezentáciách cvičných firiem, na výstavách cestovného ruchu a aplikovanej ekonómie, a pod. Už tradične sú naši žiaci zapojení do rôznych dobrovoľných zbierok, napr. biela pastelka, pomoc deťom v detských domovoch.

Škola sa prezentuje hlavne prostredníctvom svojej webovej stránky, ktorá je pravidelne aktualizovaná.

§ 2. ods. 1 j Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená

Projekty

Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná charakteristika

A) Dlhodobé

Aplikovaná ekonómia

Je to vzdelávací program pre študentov 3. ročníka stredných škôl. Je súčasťou vzdelávacieho programu Mládež pre budúcnosť, ktorý prezentuje Nadácia Junior Achievement SR. Študenti reálne zakladajú vlastnú študentskú spoločnosť, volia svojho prezidenta a štyroch viceprezidentov, ktorí ju riadia a s aktívnou pomocou ostatných spolužiakov - zamestnancov firmy - plnia predsavzaté plány. Študentská spoločnosť funguje ako každá iná firma na trhu s jediným rozdielom - časovým obmedzením existencie študentskej spoločnosti - 8 mesiacov.

Pill School Agreement - projekt MŠ a Microsoftu

V rámci projektu získala škola prenájom licencií na operačný systém Windows a kancelársky balík MS Office za symbolický polatok. Každoročne sa podpisuje nová zmluva s aktualizovaným počtom počítačov. Licencie využívajú všetci žiaci.

§ 2. ods. 1 k Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole

Výsledky inšpekčnej činnosti

V školskom roku 2011/2012 nebola v škole vykonaná kontrolná inšpekcia Štátnou školskou inšpekciou.

§ 2. ods. 1 l Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy

Materiálno-technické podmienky

Vyučovanie na škole sa realizuje v budove na Stöcklovej ulici 24.

V budove Stöcklova 24 je 12 klasických tried, 3 odborné multimediálne učebne informatiky napojené na internet, 1 odborné učebne ADK, 1 učebňa pre vyučovanie cudzích jazykov, 1 odborná učebňa EKC a cvičných firiem. V školskom roku 2011/2012 bola svojpomocne vybudovaná spoločenská miestnosť vybavená multimediálnou technikou a 60 miestami na sedenie. Miestnosť je určená na spoločné prednášky, besedy, porady, a pod.

V budove Stöcklova 20 sa nachádza posilňovňa.

Všetky priestory na škole vyhovujú hygienickým a estetickým požiadavkám.

Škola nevlastní telocvičňu, ale pre vyučovanie telesnej výchovy využívame neďaleké priestory Centra voľného času v Bardejove.

Podobne škola nevlastní školskú jedáleň. Stravovanie žiakov a učiteľov je zabezpečené v školskej jedálni pri Gymnáziu Bardejov a na SPŠ Bardejov. V minulom školskom roku bolo na základe požiadaviek zamestnancov školy zabezpečené stravovanie formou donášky obedov do školy.

§ 2. ods. 1 m Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy

Finančné a hmotné zabezpečenie

1. V kalendárnom roku 2011 bola Obchodnej akadémii v Bardejove poskytnutá dotácia na žiakov v celkovej výške: 406 161 €.

2. Finančné prostriedky za vzdelávacie poukazy sme si neuplatňovali.

3. Iné príjmy naša škola nemala.

§ 2. ods. 1 n Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok, a vyhodnotenie jeho plnenia

Plnenie stanoveného cieľa

Monitorovať uplatnenie absolventov na trhu práce a na vysokých školách.

Prostredníctvom výchovného poradcu sa v priebehu mesiacov jún - september zisťuje uplatnenie absolventov našej školy prostredníctvom NÚP a súčasne sa zisťuje počet absolventov, ktorí pokračujú v štúdiu na VŚ. Vzhľadom na skutočnosť, že niektorí absolventi po ukončení štúdia odchádzajú za prácou do zahraničia, získané informácie nie je možné považovať za 100 %-né.

Utlmiť tie študijné odbory, ktorých absolventi nenachádzajú uplatnenie na trhu práce.

Vzhľadom na skutočnosť, že o našu školu je z hľadiska študentov ZŠ neustále záujem, neuvažujeme o útlme nášho odboru 6317 6 obchodná akadémia a 6341 6 škola podnikania. Ba naopak, snažíme sa ponúknuť našim budúcim študentom nové možnosti štúdia ekonomických predmetov formou nového študijného odboru 6325 6 škola podnikania.

Spolupracovať so zamestnávateľmi a sociálnymi partnermi s cieľom zosúladenia obsahu vzdelávania s požiadavkami trhu práce.

Obsah vzdelávania našich študentov je neustále aktualizovaný a všetky nové legislatívne zmeny sú okamžite zahrnuté do tematických plánov jednotlivých, hlavne odborných, predmetov. Takže obsah vzdelávania je v súlade s požiadavkami trhu práce.

Pretože doterajšie skúsenosti, ktoré sme mali s pomaturitným štúdiom cestovného ruchu a ktoré nám prinášali obrovské problémy, pretože počas študentov v prvom ročníku sa do ukončenia štúdia znížil o 50 %, neuvažujeme v súčasnosti s obnovením tohto štúdia. Súčasne o uvedené štúdium už nie je záujem, pretože v našom meste sú už iné možnosti štúdia pre absolventov stredných škôl - vysokoškolské, bakalárske.

§ 2. ods. 1 o Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení

Úspechy a nedostatky

Aj napriek tomu, že sme odborná škola, naši žiaci dosahujú veľmi dobré výsledky hlavne v športových súťažiach. Naši žiaci sa zapájajú do väčšiny súťaži, ktoré sú organizované inými obchodnými akadémiami, napr. písanie na stroji a počítači, súťaž v účtovníctve, prezentácia cvičnej firmy, výstava firiem cestovného ruchu, výstava študentských spoločnosti aplikovanej ekonómie a pod. V minulom školskom roku na škole pracovalo 39 krúžkov v rámci ktorých sa študenti zapájali do mimoškolských aktivít. Najväčší záujem bol o doučovanie v cudzích jazykoch, o prípravu na maturitné skúšky a o internetový klub.

Oblasti, v ktorých sú nedostatky

Určité nedostatky sú vo finančných možnostiach, ktoré škola má. Napríklad nedarí sa nám v plnej miere zabezpečiť všetky učebné pomôcky a odbornú literatúru, ktorú učitelia požadujú. Častokrát si učitelia musia odborné knihy zabezpečiť z vlastných finančných prostriedkov. Potrebovali by sme doplniť žiacku a učiteľskú knižnicu o nové publikácie, na ktoré však nemáme finančné prostriedky. Určitým nedostatkom je aj účasť učiteľov na organizovaných školeniach. Mnohí odmietajú účasť na školeniach, ktoré vedú málo fundovaní a odborne zdatní lektori. Týka sa to hlavne školení pre vyučovanie odborných predmetov.

§ 2. ods. 1 p Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania a uplatnenie žiakov na pracovnom trhu alebo ich úspešnosť prijímania na ďalšie štúdium

Uplatnenie žiakov

Absolventi našich študijných odborov sa môžu uplatniť na ktoromkoľvek úseku ako technicko-hospodársky pracovník, prípadne absolventi odboru škola podnikania získavajú vedomosti a zručnosti pre podnikanie v oblasti drobných živností. Takmer 65 % žiakov však pokračuje v štúdiu na vysokých školách ekonomického alebo právneho charakteru. Sú však výnimky, keď naši absolventi pokračujú v štúdiu aj na iných typoch vysokých škôl.

§ 2. ods. 2 a Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania v škole

Psychohygienické podmienky

Vo vyučovacom procese v školskom roku 2011/2012 sme sa snažili o maximálne dodržiavanie psychohygienických podmienok.

§ 2. ods. 2 b Voľnočasové aktivity školy

Voľnočasové aktivity

Názov záujmového krúžkuPočet detíPočet skupínVedúci
Administratívne a korešpondenčné cvičenia10 Ing. Darina Šimová
Anglický jazyk pre maturantov5 Mgr. Zdenka Šinaľová
Aplikovaná ekonómia8 Ing. Ľubomír Petruška
Cestovný ruch8 Ing. Magdaléna Gajdošová
Cestovný ruch220 Ing. Imelda Kruželáková
Cvičná firma v praxi8 Ing. Imelda Kruželáková
Cvičná firma28 Ing. Magdaléna Gajdošová
Hospodárska korešpondencia7 Ing. Mária Tkačivská
Internetový klub24  
Krúžok ekonómov7 Ing. Erika Horváthová
Krúžok písania na PC9 Ing. Erika Horváthová
Krúžok populárnej hudby a fotografovania8 PaedDr. Marián Šoth
Loptové hry5 Mgr. Slavomír Krok
Matematika6 Mgr. Igor Karol
Matematika pre maturantov11 Mgr. Mária Koreňová
Maturita z účtovníctva12 Ing. Ľuba Marinčáková
Mladý účtovník8 Ing. Ľuba Marinčáková
Nemecká gramatika7 PhDr. Eva Jevíková
Nemecký jazyk 6 Mgr. Marta Sterančáková
Plavecký krúžok4 Mgr. Gabriela Žáková
Plavecký krúžok27 Mgr. Igor Bačišin
Práca v MK-SOFTe7 Ing. Ingrid Hüblerová
Rekreačné posilňovanie11 Mgr. Slavomír Krok
Rozhlasový krúžok4 Mgr. Marta Sterančáková
Tvorba www stránky školy4 Ing. Gabriela Martičeková
Účtovníctvo - 3. ročník14 Ing. Irena Halecká
Účtovníctvo - 4. ročník4 Ing. Irena Halecká
Účtovníctvo v praxi6 Ing. Ingrid Hüblerová
Účtovníctvo2 - 4. ročník6 Ing. Mária Tkačivská
Zdokonaľme sa v angličtine6 Mgr. Zdenka Šinaľová
Žiacka školská rada9 Mgr. Mária Koreňová

§ 2. ods. 2 c Spolupráca školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom

Spolupráca školy s rodičmi

Škola spolupracuje s rodičmi hlavne prostredníctvom Školskej rady pri OA Bardejov. Na zasadnutia Školskej rady sú pravidelne prizývaní zástupcovia vedenia školy, výchovný poradca, správca neinvestičného fondu.

§ 2. ods. 2 d Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v školách podieľajú

Spolupráca školy a verejnosti

Škola spolupracuje s verejnosťou predovšetkým počas odbornej praxe, ktorú naši žiaci absolvujú v štátnych a súkromných inštitúciách a bankách v meste a blízkom okolí.

Záver

Záver

Vypracoval: Mgr. Miroslav Vančík

V Bardejove, 5. októbra 2012

Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa:

Vyjadrenie rady školy

Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2011/2012 bola prejednaná na Rade školy pri OA Bardejov dňa ..........................